FANDOM

Format:Cutie Comune România Stolniceni-Prăjescu este o localitate în județul Iași, Moldova, România.

IstorieEdit

În anul 1733 s-a construit Biserica de lemn „Nașterea Maicii Domnului”, situată în prezent în cimitirul de la Purcilești.

PopulațieEdit

Conform recensământului din 2002, aici trăiau 4.216 (75%) români, 1.058 (19%) ruși-lipoveni, 392 (6%) romi-țigani și 1 persoană de altă etnie.

Personalități Edit

Aici s-a născut pe 25 noiembrie 1814 Matei Millo, actor de un excepțional talent, la fel de mare în comedie ca și în dramă, regizor, profesor, autor dramatic, conducător de trupă și director de teatru. Matei Millo a început învățătura în casa părintească. Și-a continuat studiile la școala lui Victor Quenim din Iași, unde i-a avut colegi, printre alții, pe Vasile Alecsandri și Mihail Kogălniceanu. Apoi a urmat Academia Mihăileană, iar după absolvirea acesteia, în 1840, a plecat la Paris, unde a studiat arta dramatică timp de cinci ani. De la întoarcerea sa în țară și pînă la sfîrșitul vieții, Matei Millo a depus o muncă susținută pentru afirmarea teatrului românesc. S-a stins din viață la 9 septembrie 1896, la București.

Obiective turisticeEdit

Also on FANDOM

Random Wiki