FANDOM

Eroare în script Unguriu este o comună din județul Buzău, Muntenia, România, formată din satele Unguriu (reședința) și Ojasca.

Așezare Edit

Ea se află în Subcarpații de Curbură, în valea Buzăului, pe malul stâng al acestei ape. Este străbătută de șoseaua națională DN10, care leagă Buzăul de Brașov, precum și de calea ferată Buzău-Nehoiașu, pe care este deservită de stațiile Ojasca și Unguriu.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, Unguriu era un sat al comunei Măgura, sat ce avea 920 de locuitori ce trăiau în 216 case și avea subdiviziunile Palanga și Scriptoarea.[1]

Comuna Unguriu a apărut în 1931, fiind formată doar din satul de resedință.[2] În 1950, comuna Unguriu a devenit parte a raionului Buzău din regiunea Buzău și apoi (după 1952), din regiunea Ploiești, având ca localități componente Unguriu și Ojasca. Comuna a fost desființată în 1968 și inclusă în comuna Măgura, satul Ojasca fiind și el contopit cu satul Unguriu, comuna Măgura devenind parte a județului Buzău.[3][4] Asupra acestei modificări s-a revenit în 2004, când comuna Unguriu a fost restaurată în forma sa dinainte de 1968.[5]

Note Edit

Format:Județul Buzău Format:Comuna Unguriu, Buzăuen:Unguriu it:Unguriu pt:Unguriu uk:Унгуріу (комуна) vo:Unguriu

Also on FANDOM

Random Wiki