FANDOM

Pentru alte locuri cu acest nume vezi Văcărești (dezambiguizare).

Eroare în script Văcărești este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Bungetu, Brăteștii de Jos și Văcărești (reședința).

Așezare Edit

Comuna se află la sud de Târgoviște, pe malul stâng al Dâmboviței și pe malul drept al râului Ilfov, râu pe care sunt amenajate câteva lacuri antropice: Bunget I, Bunget II și Brătești. Comuna este traversată de șoseaua națională DN71, care leagă Târgoviște de București, precum și de șoselele județene DJ721 ce duce de la Târgoviște la Costeștii din Deal și DJ722 care se ramifică din acesta și merge de-a lungul râului Ilfov până la Moara Nouă.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna făcea parte din plasa Dealu-Dâmbovița a județului Dâmbovița și avea în compunere satele Văcărești, Băjești, Bungetu și Ciurari, cu 1730 de locuitori. În comună funcționau 3 biserici, o școală și o moară de apă cu făcae.[1] În 1925, comuna făcea parte din plasa Târgoviște a aceluiași județ și avea 2575 de locuitori în satele Băjești, Bungetu și Văcărești.[2]

În 1950, comuna a trecut în administrarea raionului Târgoviște din regiunea Prahova și apoi (după 1952) din regiunea Ploiești. În 1968, comuna a revenit la județul Dâmbovița (reînființat), și i s-a alipit și comuna Brătești, comună formată din satele Brăteștii de Jos și Brăteștii de Sus și separată recent din comuna Cazaci. Comuna Văcărești a luat atunci forma actuală prin includerea satului Băjești în satul Văcărești, și a satului Brăteștii de Sus în satul Bungetu.[3][4]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Văcărești, Dâmbovița

en:Văcăreşti, Dâmboviţa it:Văcăreşti nl:Văcărești (Dâmbovița) pt:Văcăreşti uk:Векерешть (комуна) vo:Văcăreşti

Also on FANDOM

Random Wiki