FANDOM

Eroare în script Văleni-Dâmbovița este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată din satele Văleni-Dâmbovița (reședința) și Mesteacăn.

Așezare Edit

Este situată în partea de nord-est a podișului Getic, la poalele Munților Bucegi, pe valea Dâmboviței. Comuna este traversată de șoseaua județeană DJ723, care leagă valea Dâmboviței și DN72A de valea Argeșelului și DN73D.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna purta numele de Văleni, făcea parte din plasa Argeșel a județului Muscel și avea în compunere satele Lunca, Plopișoru, Văleni și Vrăbiești, cu o populație totală de 1781 de locuitori. În comună funcționau o biserică și o școală mixtă.[1]

În 1925, Anuarul Socec consemnează comuna Văleni în aceeași plasă, cu 2460 de locuitori și având în compunere doar satul de reședință.[2] Întrucât în același județ existau două comune cu numele de Văleni (una în plasa Golești și aceasta în plasa Argeșel), în 1931, comuna a primit pentru dezambiguizare denumirea actuală de Văleni-Dâmbovița, și având componența actuală (cu satele Văleni și Mesteacăn).[3]

În 1950, comuna a fost devenit parte a raionului Muscel al regiunii Argeș, iar în 1968, la revenirea la organizarea administrativă pe județe, județul Muscel nu a mai fost reînființat și comuna a fost transferată la județul Dâmbovița.[4][5]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Văleni-Dâmbovița, Dâmbovița

en:Văleni-Dâmboviţa it:Văleni-Dâmboviţa nl:Văleni-Dâmbovița pt:Văleni-Dâmboviţa uk:Велень-Димбовіца (комуна) vo:Văleni-Dâmboviţa

Also on FANDOM

Random Wiki