FANDOM

Eroare în script Valea Râmnicului (în trecut, Bălțați) este o comună din județul Buzău, Muntenia, România, formată din satele Oreavu, Rubla și Valea Râmnicului (reședința). Satele comunei au suferit de-a lungul istoriei numeroase rebotezări, separări și comasări.

Așezare Edit

Ea se află imediat la sud de orașul Râmnicu Sărat, pe malul drept al râului Râmnicu Sărat. Este traversată în partea sa de vest (satul Oreavu) de șoseaua națională și europeană DN2, care leagă Buzăul de Râmnicu Sărat. La Oreavu, DN2 se intersectează cu mai multe șosele județene: ramura estică a lui DJ203A leagă comuna de alte așezări de pe malul drept al râului Râmnicului Sărat: Format:Com, Format:Com și mai departe de Format:Com și Format:Com (județul Vrancea, DN23); ramura vestică a aceluiași drum duce spre valea Câlnăului prin Format:Com și Format:Com; în vreme ce DJ203H duce spre Format:Com și Format:Com, și mai departe spre nord către Format:Com (Vrancea).

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna purta numele de Bălțați, făcea parte din plasa Râmnicul de Sus a județului Râmnicu Sărat și era formată din cătunele Bălțați și Rubla (divizat pe atunci în Rubla Mare și Rubla Mică). În comună funcționau 5 mori de apă, 2 cu aburi, 2 biserici — una la Bălțați, ridicată de locuitori în 1865 și alta în Rubla, ridicată în 1867 de locuitori, ambele la inițiativa preotului Ștefan Roșescu  — și o școală mixtă cu 56 de elevi.[1] În anul 1925, Anuarul Socec consemnează comuna ca fiind formată din 3 sate distincte — Bălțați, Rubla Mică și Rubla Mare — în plasa Orașul a aceluiași județ, cu 1879 de locuitori.[2]

În 1950, comuna a trecut la raionul Râmnicu Sărat din cadrul regiunii Buzău și apoi (după 1952) din cadrul regiunii Ploiești. După război, au apărut satele Bălțații Noi, vechiul sat Bălțați devenind Bălțații Vechi, și comunei i s-a alipit și satul Dărâmați, fost în comuna Zgârciți. În 1964, comuna a luat numele de Valea Râmnicului, satul Bălțații Vechi a devenit Valea Râmnicului, Dărâmați a devenit Oreavu, iar Bălțații Noi a devenit Satu Nou.[3] Patru ani mai târziu, în 1968, la revenirea la organizarea administrativă pe județe, județul Râmnicu Sărat nu a mai fost reînființat, iar comuna a devenit parte a județului Buzău. Tot atunci, satele Rubla Mică și Rubla Mare s-au unit, formând satul Rubla, iar Satu Nou a fost inclus în satul Valea Râmnicului.[4][5]

Note Edit

Format:Județul Buzău Format:Comuna Valea Râmnicului, Buzăuen:Valea Râmnicului it:Valea Râmnicului pt:Valea Râmnicului uk:Валя-Римнікулуй (комуна) vi:Valea Râmnicului vo:Valea Râmnicului

Also on FANDOM

Random Wiki