FANDOM

Pentru alte localități cu același nume vezi Vlădeni.

Eroare în script Vlădeni este o comună în județul Dâmbovița, Muntenia, România, formată doar din satul de reședință.

Așezare Edit

Comuna se află în extremitatea estică a județului, la limita cu județul Prahova, la vărsarea râului Provița în Cricovul Dulce, fiind așezată pe malul stâng al celui din urmă. Este deservită de un drum comunal care o leagă de DN72 la Dărmănești.

Istorie Edit

La sfârșitul secolului al XIX-lea, comuna purta numele de Vlădeni-Mărgineni, făcea parte din plasa Filipești a județului Prahova și avea în componență satele Vlădeni, Coada Izvorului și Zahanaua, având în total 2600 de locuitori. În comună funcționau o piuă și o moară pe râul Provița, o biserică ridicată la 1802 și o școală înființată în 1878.[1] În 1925, Anuarul Socec consemnează comuna Vlădenii Fărcășani în plasa Târgșor a aceluiași județ, comuna fiind formată doar din satul de reședință, cu 1643 de locuitori.[2] În 1931, comuna și satul au căpătat numele de Vlădeni.[3]

În 1950, comuna Vlădeni a trecut în administrarea raionului Ploiești din regiunea Prahova și apoi (după 1952) din regiunea Ploiești. În 1968, s-a revenit la organizarea administrativă pe județe, dar limitele lor au fost retrasate, iar comuna Vlădeni a fost întâi transferată județului Dâmbovița și apoi desființată și inclusă în comuna Dărmănești.[4][5] Comuna a fost reînființată în 2003.[6]

Note Edit

Format:Comune-Dâmbovița Format:Comuna Vlădeni, Dâmbovița

it:Vlădeni (Dâmboviţa) pt:Vlădeni (Dâmboviţa) vo:Vlădeni (Dâmboviţa)

Also on FANDOM

Random Wiki