FANDOM

Eroare în script Doboșeni (Format:Hu) este un sat în partea de nord-vest a județului Covasna, în Depresiunea Baraolt. Aparține de comuna Brăduț.

Așezare Edit

Localitatea Doboșeni este situată în curbura Carpaților Orientali, în nord-vestul județului Covasna, în Depresiunea Baraolt, la confluența râului Valal cu râul Cormoș în apropierea drumului județean 131, Vârghiș - Tălișoara.

Scurt istoric Edit

Prima atestare documentară datează din anul 1566, dar săpăturile arheologice dovedesc prezența așezării umane aici încă mult mai devreme, astfel în locul numit "Coada Dealului" s-a descoperit o așezare de tip Ariușd-Cucuteni și morminte ariușdiene. În anul 1956, pe partea stângă a drumului comunal, cu prilejul unor săpături arheologice s-au descoperit două cuptoare de redus minereu de fier, de formă circulară. Lângă cuptoare s-au găsit fragmente de ceramică lucrate cu mâna, printre care și o fructieră, materialul descoperit fiind încadrat în sec. III - II î.e.n. Lângă pârâul Valal, la marginea dealului "Garatfarka", s-a descoperit o urnă de lut bitronconică dacică din sec III-II î.e.n. și fragmente de ceramică dacică La Téne. Pe teritoriul satului s-au mai găsit un topor neolitic de piatră și fragmente de ceramică din perioada de trecere spre epoca bronzului și din epoca bronzului. În hotarul satului se află o capelă în stil romanic din sec. XII - XIII.

Economie Edit

Economia acestei localități este bazată în special pe agricultură (cultivarea terenurilor agricole cu cereale și cartofi) și creșterea animalelor dar și pe activități de exploatare și prelucrare primară a masei lemnoase.

Atracții turistice Edit

  • Biserica Reformată, construită în anul 1826
  • Clădirea Jancsó, construită în stil gotic în anul 1836
  • Monumentul Eroilor de la 1848

Vezi și Edit

Note Edit

Bibliografie Edit

  • Județul Covasna, Monografie, C.Stanca, R.Gitta. Ed. Sport Turism București 1980
  • Repertoriul Arheologic al județului Covasna, V.Cavruc ISBN 973-0-00-735-7
  • Județul Covasna, I.Pisota, E.Mihai, M.Ivănescu. Ed. Academiei RSR București 1975

Format:Bradutcvadmineo:Doboşeni hu:Székelyszáldobos uk:Добошень