FANDOM

Eroare în script Prahova este un județ aflat în regiunea istorică Muntenia din România. Este cel mai populat județ din România (cu excepția capitalei București, oraș aflat în vecinătatea sa, la sud) deși este doar al 33-lea din țară ca suprafață. De asemenea, este unul dintre cele mai urbanizate județe ale țării, cu două municipii și alte 12 orașe. Prinicipalul centru urban este municipiul Ploiești, reședința județului, oraș cunoscut pentru industria de prelucrare a petrolului, care se și extrage în zonele deluroase ale județului, în preajma orașelor Boldești-Scăeni și Urlați.

Județul este cunoscut și pentru regiunea turistică Valea Prahovei, aflată în partea de nord-vest și pentru zona viticolă Dealul Mare, cu podgoriile de la Tohani și Valea Călugărească.

Geografie Edit

Județul are un relief deosebit de variat, începând de la culmile Carpaților Meridionali (Munții Bucegi) și Orientali (grupa Carpaților Curburii — Munții Baiului, Grohotiș și Ciucaș) în nord, urmate de dealurile subcarpatice în centru, și Câmpia Piemontană a Ploieștilor (parte a Câmpiei Române) în partea de sud. Munții din nord pot fi trecuți pe valea Prahovei către pasul Predeal de pe teritoriul județului vecin Brașov, sau prin Pasul Bratocea, pe Teleajen, ambele drumuri ducând către Brașov.

Marea majoritate a rețelei hidrografice a județului face parte din bazinul hidrografic al Ialomiței, râu ce curge prin extremitatea sudică a județului, formând limita cu județul Ilfov. Principalele râuri care se varsă în Ialomița și curg în județul Prahova sunt râul Prahova (cu afluentul său Teleajen și micul său bazin hidrografic cuprinzând râuri ca Slănicul, Vărbilăul, Drajna) și râul Cricovul Sărat. O mică parte din apele județului, aflate în nord-est (râurile Zeletin, Chiojdul) fac parte din bazinul hidrografic al Siretului, ele fiind drenate de râul Bâsca Chiojdului, afluent al Buzăului.

Lista orașelor din județul Prahova Edit

Municipii:

Orașe:

Populația Edit

Format:Demografie/Prahova

Legături externe Edit

Wikimedia Commons conține materiale multimedia legate de Județul Prahova

Vezi și Edit

Note Edit

Format:Rezervatiinaturalephace:Propinsi Prahova an:Provincia de Prahova bg:Прахова (окръг) ca:Província de Prahova cs:Prahova da:Prahova (distrikt) de:Kreis Prahova el:Πράχοβα en:Prahova County eo:Distrikto Prahova es:Prahova et:Prahova maakond fi:Prahova (piirikunta) fr:Județ de Prahova gl:Condado de Prahova hr:Prahova (županija) hu:Prahova megye id:Provinsi Prahova it:Distretto di Prahova ja:プラホヴァ県 ko:프라호바 주 la:Prahova (circulus) lt:Prahovos apskritis nl:District Prahova nn:Prahova fylke no:Prahova (fylke) pl:Okręg Prahova pnb:پراہووا کاؤنٹی pt:Prahova (distrito) ru:Прахова (жудец) simple:Prahova County sk:Prahova (župa) sr:Прахова (округ) sv:Prahova tg:Вилояти Праҳова tr:Prahova ili uk:Прахова wa:Prahova (distrik roumin) war:Kondado han Prahova zh:普拉霍瓦縣

Also on FANDOM

Random Wiki