FANDOM

Eroare în script Limba (în Format:Hu) este o localitate în județul Alba, Transilvania, România. Între anii 1958-2004 a purtat denumirea oficială Dumbrava [1]. Prin legea 115/2004 localitatea a revenit la vechea denumire[2]. Satul aparține administrativ de comuna Ciugud.

Istoric Edit

Fișier:Josephinische Landaufnahme pg170.jpg

Pe teritoriul satului au fost descoperite urmele unei așezări neolitice. Situl arheologic de la Limba din punctul “Vărar” este înscris pe lista monumentelor istorice din județul Alba[3] elaborată de Ministerul Culturii și Patrimoniului Național din România în anul 2010.

Obiectiv memorial Edit

Monumentul Eroilor Români din Primul și Al Doilea Război Mondial. Obeliscul, cu o înălțime de 6 m, este realizat din beton și împrejmuit cu un gard din fier forjat și sârmă împletită, fiind amplasat în centrul localității. Monumentul a fost dezvelit în anul 1968, pentru cinstirea memoriei eroilor români din cele Două Războaie Mondiale. Pe fațada obeliscului, pe o placă de marmură, este un înscris comemorativ: „Glorie eternă eroilor căzuți pentru eliberarea și independența patriei“. Pe o altă placă sunt inscripționate numele eroilor căzuți în Primul și Al doilea război mondial.

Vezi șiEdit

Note Edit

Format:Ciot-ro-ab Format:Ciugudabuk:Лімба

Also on FANDOM

Random Wiki