FANDOM

Eroare în scriptMăncești este o localitate în județul Alba, Transilvania, România Face parte din comuna Horea , impreuna cu urmatoarele sate:Baba, Butești, Dârlești, Fericet, Giurgiuț, Horea, Mătișești, Niculești, Pătrușești, Petreasa, Teiu, Trifești, Zânzești

Istoric Edit

Date geograficeEdit

Satul Mancesti , comuna Horea se afla la poalele muntilor Apuseni , in partea de nord a judetului Alba , intr-o zona pitoreasca , si la granita cu judetul Bihor si Cluj. Clima este relativ rece si umeda , temperaturile medii anuale fiind cuprinse intre 10-12 grade celsius . Ocupatiile principale ale locuitorilor sunt taiatul si prelucrarea grosiera a lemnului {in special cherestea } , cresterea animalelor , activitati de agroturism etc. Fiind aproape de locul unde s-a nascut Horea zona este pretabila pentru turism , insa lipseste infrastructuri adecvate care sa permita accesul cu mijloace de transport la monumentele si locurilor istorice { in acest sens exemplul cel mai graitor este Casa memoriala a lui Horea din Fericet unde pietruirea drumului satesc care traverseaza Mancestiul spre Fericet s-a facut doar partial , lucrarea fiind abandonata deja de circa 3 ani }. Dupa aparitia industrializarii asistam la o continua scadere a face parte din zona , motii din sat preferind sa plece spre partea de vest a tarii , respectiv Timisoara - Arad , dar si in Cluj - Napoca si Turda . La oara actuala natalitatea este nesemnificativa , in timp ce populatia cu virste de peste 60 de ani este majoritara . Chiar daca la nivelul comunei s-au facut investitii masive in ultima perioada { pietruiri partiale drumuri comunale , s-a finalizat constructia unei biserici deosebit de frumoasa , introducere apa potabila in zona centrala a comunei , s-au construit multe monumente care infatiseaza istoria locala , o noua cladire a Primariei , numeroase podete , locuri de popas si odihna etc.} acestea nu au stopat tendinta tot mai accentuata de depopulare a satului.

Date demografice Edit

De-a lungul timpului populația satului Mǎncesti a evaluat astfel:

Recensământul[1] [2] Structura etnică
Anul Populația Români Maghiari Evrei Rromi Alte etnii
1850
1880
1890
1900
1910
1920
1930
1941
1956 160 160
1966 146 146
1977 131 131
1992 87 87
2002 76 76

Date economice Edit

Obiective turistice Edit

Personalitati Edit

Galerie de imagini Edit

Note Edit

Format:Ciot-ro-ab Format:Horeaabuk:Менчешть

Also on FANDOM

Random Wiki