FANDOM

Eroare în script

Fișier:Josephinische Landaufnahme pg186.jpg

Pianu de Jos, mai demult Pianul din Jos, Pianul Săsesc, Pianu Săsesc, (în dialectul săsesc Detschpien, Pîn, Pin, în Format:De, în Format:Hu) este o localitate în județul Alba, Transilvania, România.

Istoric Edit

Pe teritoriul localității au fost descoperite (1961-1963) vestigiile unor așezări suprapuse, aparținând culturilor Turdaș (mileniul IV î.C., cu ceramică și plastică specifice), Petrești (sf. mileniului III î.C., cu ceramică pictată tricrom și figurine feminine cu brațele în cruce) și Coțofeni (2500-1800 î.C., cu ceramică alcătuită din pahare, căni, cupe cu picior etc).

Pe teritoriul localității, în anul 2009 s-a amenajat un teren de golf pentru desfășurarea concursului „Alba Golf Challenge”.[1]

Lăcașuri de cult Edit

Obiectiv memorial Edit

Monumentul Eroilor Români din Primul și Al Doilea Război Mondial. Monumentul este de tip obelisc și este amplasat în centrul localității. Acesta a fost ridicat pentru cinstirea memoriei eroilor români căzuți în Primul și Al Doilea Război Mondial, în anul 1977. Monumentul, cu o înălțime de 8 m, este realizat din beton, placat cu marmură, iar împrejmuirea este asigurată cu un gard din fier forjat. Pe fațada obeliscului este un înscris comemorativ, cu textul: În amintirea eroilor care au făcut suprema jerfă pentru realizarea unității naționale, pentru apărarea libertății și suveranității patriei.

Note Edit

  1. Concursul „Alba Golf Challenge”, 2 mai, ediția V, la stiri.turismalba.ro (30 aprilie 2009)
  2. Biserica Evanghelică din Pianu de Jos, la stiri.turismalba.ro

Galerie de imagini Edit

Vezi șiEdit

Legături externe Edit

Format:ScaunulSebeșului Format:Pianuabde:Pianu de Jos eo:Pianu de Jos hu:Alsópián uk:Піану-де-Жос

Also on FANDOM

Random Wiki