FANDOM

Eroare în script

Fișier:Josephinische Landaufnahme pg123.jpg

Sălciua de Jos (în Format:Hu) este un sat din județul Alba, Transilvania, România, reședința comunei Sălciua.

Pe Harta Iosefină a Transilvaniei din 1769-1773 (Sectio 123), localitatea apare sub numele de „A. (Alsó) Szolcsva”.

Obiective turistice Edit

  • "Mănăstirea de Sub Piatră" din anul 1450 (monument istoric).
  • Monumentul Eroilor Români din cele două războaie mondiale. Monumentul, situat în piața din centrul localității, a fost inaugurat la data de 9 mai 1946. A fost ridicat în amintirea eroilor căzuți în cele două războaie mondiale. Pe placa de marmură de pe corpul crucii este inscripționat: „1914-1918“ (urmată de numele a 55 de eroi din Primul Război Mondial). Pe placa de marmură de la baza monumentului este înscris: „1941–1945/ [urmează numele a 17 militari]/ Plt. Pașca C. Și 34 [?] ostași Bat. 5 V.M. – D. 3 M./ Eroii companiei fixe Baia și Vidra/ Eroii Div. 2 V.M./ și pentru eternizarea/ memoriei eroilor căzuți pe Valea/ Arieșului 5–25.IX.1944”. Pe soclul de granit este dăltuit: „Glorie eternă eroilor noștri“.
  • Peștera Huda lui Papară (la 4 km), o impresionantă formațiune carstică străbătută de pârâul Ponor.
  • Cascada Șipote.

Legături externe Edit

Wikimedia Commons conține materiale multimedia legate de Sălciua de Jos, Alba

Galerie de imagini Edit

Format:Ciot-ro-ab Format:Salciuaabeo:Sălciua de Jos hu:Alsószolcsva uk:Селчуа-де-Жос

Also on FANDOM

Random Wiki