FANDOM

Eroare în script Sinoe este un sat în partea de nord-est a județului Constanța. Aparține administrativ de comuna Mihai Viteazu. În trecut s-a numit Casapchioi. La recensamântul din 2002 avea o populație de 1405 locuitori.

Descoperiri arheologice Edit

În cursul anului 2001 au intrat în colecția numismatică a Muzeului de Istorie Națională și Arheologie Constanța două monede de argint, emise de centrele grecești Cyzic (în jur de 530–500 a.Chr.) și Milet (aproximativ 510–494 a.Chr.), descoperite în apropierea localității Sinoie (jud. Constanța), în punctul „Movilele Dese”.

Folclor local Edit

Popovici Stere din satul Lunca, județul Tulcea a popularizat în iunie 1949 un zvon; cum că Dumnezeu ar fi apărut în localitatea Sinoe, județul Constanța arătându-se unui cioban mut și cerându-i să-i dea o oaie, ciobanul i-ar fi dat oaia și din acel moment a început să vorbească. Apoi Dumnezeu i-ar fi spus să bage mâna într-o groapă ce se afla alături iar cel în cauză, executând cele spuse, a băgat mâna în groapă scoțând la început un spic de grâu sec și un știulete de porumb, după care ar fi scos mâna plină de sânge. Dumnezeu i-ar fi explicat ciobanului că înseamnă că va fi un război.

Note Edit

[1]

Format:Ciot-ro-ctbg:Касапкьой de:Sinoie uk:Сіноє