FANDOM

Eroare în script Tăuți (alternativ Totfalău, în Format:Hu, în trad. "Satul slovac") este un sat în partea de vest a județului Alba, în Munții Trascău. Aparține administrativ de comuna Meteș.

Date demograficeEdit

La recensământul din 2002 avea o populație de 665 locuitori.

Obiective turistice Edit

  • Cetatea Tăuți, situată pe un vârf de munte care domina Valea Ampoiului, a fost construită in 1276 din initiativa episcopului Petru de Alba Iulia. In prezent ruinata. Zidita din piatra bruta pe un plan triunghiular neregulat, ea era inzestrata cu un donjon patrulater. In 1320 pânza de ziduri a fost dublata pe doua laturi, iar in secolul al XVI-lea i s-au adaugat un bastion-pană si o a doua incinta trapezoidala. In 1553-1556 a fost demantelata de armatele austriece.
  • Monumentul Eroilor Români din Al Doilea Război Mondial. Monumentul este amplasat în centrul satului Tăuți, fiind ridicat în anul 1943 pentru cinstirea memoriei eroilor români căzuți în Al Doilea Război Mondial. Obeliscul, cu înălțimea de 2 m, este în formă de coloană ce are o terminație în cruce. La bază este susținut de un postament și un soclu realizate din beton, iar împrejmuirea, din bare de fier unite cu lanțuri. În plan frontal, pe coloană, este fixată o placă de marmură pe care se află un scurt înscris: „1940 EROII“, urmat de numele a 5 eroi.
  • Rezervația naturală "Piatra Corbului" (calcare fosilifere).

Note Edit

Bibliografie Edit

  • Liviu Stoica, Gheorghe Stoica, Gabriela Popa (2009). Castles & fortresses in Transylvania: Alba County. Castele și cetăți din Transilvania: Județul Alba. Cluj-Napoca. ISBN 978-973-0-06143-3 

Vezi șiEdit

Legături externeEdit

Format:Ciot-ro-ab Format:Matesabeo:Tăuți (Meteș) hu:Tótfalud uk:Теуць (Алба)

Also on FANDOM

Random Wiki