FANDOM

Eroare în script

Tazlău este o localitate în județul Neamț, Moldova, România. Este reședința și singura localitate din cadrul comunei Tazlău

Istoric Edit

Comuna "fară sate", Tazlău este amplasată pe o feudă ce a aparținut domnitorului Alexandru cel Bun, a fost botezată, cum lesne se deduce, cu sigla cristalinului și grăbitului râu cu același nume, a cărui gârlă după ce pune în mișcare pietrele morii lui Culbece, revine în albia - mamă, împreună cu care dă cotul, furișându-se în județul vecin, Bacău.

Documentele de la începutul secolului al XV-lea vorbesc despre satul Tazlău.

Alexandrul cel Bun întărește acest colț de țară, dând carte de întărire din Suceava "celor care vor citi sau vor auzi citindu-se, ca acestor adevărate slugi ale noastre, Toader și Ilie, le-au dat lor un loc pe Tazlău, lânga râu, la obârșia lui, la pod unde iese din pădure, să-și întemeieze o mănăstire să le fie loc de închinăciune, lor și copiilor lor".

Aceste pământuri au aparținut ca feudă domnitorului Alexandru cel Bun și nu apar în documente ca vândute, cumpărate sau donate. Când Ștefan cel Mare urcă pe tronul Moldovei, ia în seamă acest colț de țară întărindu-l cu străji, de unde își poartă numele "Pârâul Străjii" și înzestrează mănăstirea existentă la 1458 cu această moșie.

Astăzi localitatea are o populație de aproximativ 3000 de persoane.

Personalități Edit

  • Ioan I. Mironescu (1883 - 1939), medic, profesor de dermatologie la Facultatea de Medicină din Iași, scriitor și deputat.

Format:Ciot-ro-nten:Tazlău fr:Tazlău (Neamț) hu:Tázló it:Tazlău (Neamţ) pt:Tazlău (Neamţ) vi:Tazlau vo:Tazlău